Kuna hommikusöök on keha esimene toit pärast öist puhkust, peab see olema vitamiinide ja mineraalainete rohke ning kõik toidud, mida hommikusöögina sobilikuks peetakse, ei pruugi seda sugugi olla. Need ei ole toidud ega joogid, mille järele pärast hommikust ärkamist haarata:

Pagaritooted

Olgu selleks vesikringlid, saiakesed või sõõrikud — kõik suhkruga kullatud, võiga rikastatud ja rafineeritud süsivesikutega pagaritooted tuleks hommikul unustada. Kiired süsivesikud tagavad tühja kõhu kärmesti ja suure tõenäosusega jahib sind ebatervisliku toidu nälg just päeva teises pooles.

Ära lase end petta ka muffinite tumedamast värvist ning lisatud seemnetest ja kliidest. Paraku kipuvad need maitsvad pagaritooted langema samasse kategooriasse mistahes kookidega. Tervislik ja hommikusöögiks kõlbulik muffin küpseta ise või küsi julgelt kohviku teenindajalt selle koostise kohta.

Hommikusöögihelbed

Hommikuhelbed on mugav ja kiire võimalus täita kõht, kuid süsivesikutest ja suhkrust tulvil helbed ei sisalda alati piisavalt kiudaineid ning lennutavad veresuhkru taevastesse kõrgustesse ning siis kiiresti alla. See aga viib tavaliselt ennelõunaste isudeni ja võib ka tuju mõjutada.

Suhkur paneb ka kõhu üsna pea tühjusest kajama ja kõik magus paistab kutsuvam kui eales varem.

Üks portsjon hommikuhelbeid võiks sisaldada minimaalselt 3g kiudaineid. Hommikueine saad muuta tervislikumaks, kui lisad sellele marju, linaseemneid ning purustatud pähkleid või mandleid. Mõnel hommikul proovi aga suhkrune kausitäis klassikalise pudru vastu vahetada.

Kiirpudrud

Taas üks kiire ja lihtne lahendus — vala kaussi, lisa kuum vesi ja oota paar minutit. Kahjuks aga on tegemist töödeldud ja tihti ka suhkrurohke toiduga, mis sisaldab ka liialt vähe kiudaineid. Viimased on vajalikud ilusa päeva alustuseks.

Kohvi

Mõne inimese jaoks ei alga hommik enne, kui nina haarab õhus lendlevat kohvi aroomi ja maitsemeeled tunnevad joovastava joogi kibemagusat maitset. Kohv ongi meile kasulik, kuid üksnes koos toiduga. Tass kohvi tühja kõhtu ei võrdu kindlasti hommikusöögiga. Kofeiin rahuldab näljatunde ajutiselt, mistõttu otsid õigepea juba midagi hamba alla panemiseks ning tavaliselt ei ole see isu tervisliku omleti või pudru järele.

Mis kell peaksid tegelikult kohvi jooma, vaata SIIT!

Roheline mahl

Paljud inimesed, kel puudub hommikusöögiharjumus, joovad ärgates klaasi mahla ja nimetavad seda hommikueineks. Köögiviljad sisaldavad tähtsaid mineraale, vitamiine ja antioksüdante, kuid kahjuks on ka paljud rohelised trendimahlad tänu suurele puuviljasisaldusele suhkrurohked. Täisväärtusliku ja kõhtu täitva hommikueine saad, kui tarbid mahla või smuutit koos munade või täistera leivaga.

Maitsestatud rasvavaba jogurt

Kahjuks ei ole kõik hapendatud piimatooted võrdselt kasulikud. Maitsestatud jogurtid tunduvad tervislikud, aga võivad sisaldada sama palju suhkrut kui mõni magus saiake. Eriti ohtlikud on rasvavabad tooted, kuhu maitseomaduste säilimise nimel lisatakse tihti palju suhkrut.

Söö hommikusöögiks tavalise rasvasisaldusega maitsestamata jogurtit ning magusta see ise mee, vahtrasiirupi või puuviljadega. Kõike muidugi mõistlikus koguses, sest liialdades võivad ka tervistooted kahjulikuks osutuda.

Baltic Restaurants Estonia AS müügi- ja turundusjuhi Tiiu Endriksoni sõnul võivad valed hommikusöögivalikud põhjustada ülekaalulisust nii täiskasvanutel kui lastel, lisaks panevad energiataseme kõikuma ning tekitavad näljatunnet ja näksimisvajadust. Toitlustaja sõnul on tervislike valikute esiletõstmisega võrdväärselt oluline teadvustada ka valesid valikuid ja mida need meie kehaga teha võivad.